30 Mayıs 2017 Salı

BİTSİN BU YAĞMA!

Hafta sonları fırsat buldukça İzmir'e giderim. Siz de gittiysenin görmüşsünüzdür; yol boyu zeytinlikler vardır. Ben zeytin ağaçlarını çok severim. Bana yıllarca insanlara hizmet etmiş, yaşını başını almış ama hala insanlık için çaba gösteren insanları hatırlatırlar.

Gazete de bir haber okudum, canım sıkıldı, bunları onun için yazıyorum. Haber şöyle:

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, TBMM'ye sunulan 'Zeytinciliğin Islahı ve Yabanilerinin Aşılattırılması Hakkında Kanunda değişiklik yapılmasına dair Kanun Tasarısı'na tepki gösterdi. Bayraktar, "Zeytinciliğimizin geleceğinin ve son yıllarda yapılan büyük yatırımların heba olmaması açısından, söz konusu tasarı geri çekilmeli, hangi amaçla olursa olsun zeytinliklerin tahrip edilmesi önlenmeli, zeytinliklerimiz korunmalıdır." dedi.

Anlaşılan bir yağma kanunu daha çıkıyor. Doymadılar bir türlü.

Vah benim uğruna şehitler verdiğim, kanlar, göz yaşları döktüğüm vatanıma vah!

Vah benim topraklarıma, ormanlarıma, ağaçlarıma, derelerime, tarlalarıma, meralarıma, madenlerime, fabrikalarıma, bankalarıma, işletmelerime vah!

Yağmalaya yağmalaya bitiremediler. Bir yağma bitiyor, diğeri başlıyor.

DOYMADINIZ MI ARTIK!

Size sesleniyorum ey yağmacılar!

Sata sata, yiye yiye bitirdiniz; doymadınız mı?

Karada evler, villalar; bankada dolarlar, liralar; denizde gemiler, gemicikler; yetmedi mi?

Hiç mi insafınız yok. Bakın toplumun % 20’si yoksulluk sınırının altında yaşıyor. İyi beslenemediği için ölen bebekler var. İşsizlik % 13’leri geçmiş. Gençlerin dörtte bir işsiz geziyor. İşi olanlar da eve nasıl ekmek yetiştiririm telaşı içinde.

Ne varsa sattınız, bari borçları azaltsaydınız. Devletin de, özel sektörün de, halkın da boçları kat be kat arttı.

Türkiye bu halde ama siz iftar sofralarında ziyafettesiniz. Hiç mi Allah korkusu yok. Hiç mi kul hakkı diye bir şey duymadınız. 60 milyonun hakkını yediniz ve yemektesiniz. O sofralarda, o ziyafetlerde bu fakir halkın hakkını yiyorsunuz.

EY GÜZEL HALKIM, GERÇEĞİ GÖR ARTIK

Ah benim güzel milletim ah! Bu ülkeyi, bu fabrikaları, bu tarlaları ne fedakarlıklarla elde ettin ne gayretlerle ne alın terleri ile baktın, büyüttün ve şimdilerde kimlere emanet ettin, kimlerin insafına terk ettin.

Yıllarca verdiğin oylarla kendini, ülkeni “goministlerden” dinsizlerden korumaya çalıştın. Gittin dindar bildiklerine, muhafazakâr bildiklerine oy verdin.  Onlar da yedi, içti; sana da makarna, kömür, zekât fitre düştü. Nasıl memnun musun?

Artık akıllan, yağmayı gör, talanı gör. Seni nasıl kandırdıklarını anla.

Oyunu verirken satılan toprakları, fabrikaları, dereleri, madenleri, tarlaları, bankaları, meraları zeytinlikleri ve en önemlisi çalınan senin, çocuğunun geleceğini düşün.

Kim dindar kim değil bırak Allah karar versin. Dindar görünümlü yağmacılara oy verme.


Unutma, yarın öbür dünyada verdiğin oyların hesabını sen vereceksin.  

Hiç yorum yok: