2 Temmuz 2014 Çarşamba

BENİM ADAYIM YOK

10 Ağustos tarihinde Türkiye Cumhurbaşkanı’nı seçilecek ama benim oy vereceğim bir aday yok.

O makamda Atatürk ilkelerine bağlı, yani; bağımsızlığımızın, özgürlüğümüzün, ulusal egemenliğimizin teminatı olan cumhuriyetimizin temel özelliklerini koruyacak; ulusal bilinci, ulusal birliği, ulusal kültürü ve ulusal çıkarlarımızı savunacak, emperyalizme karşı duracak bir milliyetçilik anlayışına sahip;  sosyal devletten yana, geniş halk kitlelerinin refahını düşünen, gelir dağılımındaki bozukluğu düzeltmeye kararlı bir halk dostu; devletin üç erkinin de otoritesini milletten alması gerektiğine ve kuvvetler ayrılığı ilkesine inanan; laik devlet yapısını esas alıp siyasi İslamcılığa karşı olan; ulusun gelişmesi ve kalkınması için bilimin rehberliğinde devrimler yapabilecek olan bir insan oturmalıdır diye düşünüyorum.  

Düşünüyorum ama şimdiye kadar ortaya çıkan üç adayda da bu özellikleri göremiyorum. Benim gibi düşünenlerin adayı yok.

İrtica tabanlı, diktatörlük isteyenlerin adayı var. Siyasal İslamcıların adayı var. Siyasette dini referans alanların adayı var. Dini siyasete alet edenlerin adayı var. Cemaatlerin, tarikatların, şeyhlerin  adayı var. Hırsız müteahitlerin adayı var. İşbirlikçilerin aday var. Hırsızların adayı var. Yalancıların adayı var. Soyguncuların adayı var. Atatürk karşıtlarının adayı var. Cumhuriyet yıkıcıların adayı var. Bebek katillerinin adayı var. Vatan, millet bölücülerinin adayı var. Apo’nun adayı var. ABD’nin, Suudilerin adayı var.

Bütün bunların adayı var ama Atatürkçülerin, Cumhuriyet’i savunanların, lak devlet modeline inananların, antiemperyalistlerin, bilimi rehber edinenlerin,  dogmatik düşünceden uzak olanların, ulusal birlik ve bilinçten yana olanların, özgürlükten, tam bağımsızlıktan yana olanların, Hasan Tahsinlerin,  Kubilayların, Uğur Mumcuların, Gaffarların,  Madımakta yakılanların, Güneydoğu’da şehit edilenlerin,   Ali İhsanların, Berkinlerin, adayı yok.  

Aday belirleme için 24 saatten az kaldı. Bu süre içine gönül rahatlığı içinde oy verebileceğimiz bir adayın çıkmasını diliyorum. Böyle bir aday çıkmaz ise, sorumlular yargı ve tarih önünde gün gelir bunun hesabını verirler.


Hiç yorum yok: